Kişiler, başka bireylerle aynı ortama girdiğinde kendi varlığını yansıtma ihtiyacı duymaktadır. Yani, benlik sunumunu gerçekleştirmek için, karşılıklı etkileşim ve diğer insanlarla ilişki içinde olmak gerekmektedir. Benliğin sunum aşamasında, özellikle fiziksel iletişimde tüm sözlü ve sözsüz ifadeler kullanılmaktadır. Bu ifadelerin kullanımı ve yorumlanması aşamasında, kişilerin deneyimleri, algıları, tutumları etkili olmaktadır. Günümüzde iletişimin sanal ortamlara aktarımı nedeniyle, benlik sunumu da dijitalleşmektedir. Kişiler, çeşitli sosyal medya kanallarında, internet ağlarında, oyunlarda ve “app” denilen iletişim uygulamalarında kendini diğerlerine doğru aktarma ihtiyacı duymaktadır. Makalenin amacı, günümüzde birçok katılımcının dahil olduğu ve henüz yeni bir alan sayılan Metaverse evreninin, Goffman’ın “Benlik Sunumu” kuramı ile ilişkili olarak incelenmesidir. Bu amaç çerçevesinde literatür taraması yapılmış ve derleme bir makale ortaya konmuştur. Dijital dünyada benlik sunumu üstüne olan makaleler ile sınırlandırılan çalışma, öncelikli olarak Metaverse üstüne yapılan yerli ve yabancı makalelere yoğunlaşmıştır. Makalenin ilk bölümünde Goffman ve Benlik Sunumu kuramı üstüne olan makaleler derlenmiştir. İkinci bölümde ise, Metaverse konusu üstüne yapılan çalışmalar ve Metaverse özelinde benlik sunumu ile ilgili makaleler ele alınmıştır.