Kienholz, kendine has özellikleriyle çağdaşlarından farklı tarzlarda kendini gösteren, çağdaş yaşamı araştıran ve izleyiciyi insanlığın karanlık yönleriyle yüzleştiren, 1960’lar ve 70’ler de alışılmışın dışında sanat yapan, önemli bir Amerikan enstalasyon ve heykel sanatçısıdır. Kienholz'un çalışmalarının ana konusu, bireyin toplumsal ve çevresel etkiler nedeniyle hissettiği savunmasızlıktır. Eşi Nancy Reddin Kienholz ile birlikte çalışarak etkileyici ve rahatsız edici eserler yaratmıştır. Ayrıca, Kienholz, Funk Asamblaj sanatında da önemli bir rol oynamış ve bu tarzda deneysel ve özgün eserlere imza atmıştır. Araştırmanın amacı, Edward Kienholz'un sanatına odaklanmak, eserleri, sanat anlayışı ve dönem sanatındaki yerini incelemektir. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma Kienholz’un ; Back Seat Dodge, The Wait, Five Car Stud, The İllegal Operation, The Beanery eserlerinin incelenmesi ile sınırlıdır. Bu eserleri insanlığın insanlık dışılığına karşı yoğun, rahatsız edici, agresif ve tavizsiz saldırılar olarak nitelendirilebilir. Terk edilmiş ve atılmış nesnelerin gerçekliğinden yola çıkarak bir toplumun hikayesini anlamaya çalışan Kienholz, eserlerinde tarihsel ve toplumsal katmanları yansıtmayı hedeflemiştir.