Kurgu ve sahnelemenin sanatsal anlamda kullanımı oldukça geçmişe dayanmaktadır. Fotoğraf bağlamında kurguya bakıldığında ise fotoğrafın icadıyla birlikte ilk örneklerinin ortaya çıktığını ve sahnelemenin dönem içerisinde sıklıkla kullanıldığı görülmektedir. Doğrudan fotoğraf anlayışı ile birlikte sahnelemeye ve kurguya bir karşı duruş söz konusu olmuş olsa da özellikle postmodern dönemle birlikte oldukça fazla başvurulan bir anlayış haline gelmiştir. Günümüzde sinematografi bağlamında da önemli isimler tarafından birer sanatsal anlayış haline dönüştürülen sahneleme ve kurgu anlayışı tasarlama temelinde oldukça farklı biçim ve yöntemler kullanılmaktadır. Bu nedenle çalışmada öncelikle tarihsel kurgu ve sahnelenen fotoğraf örnekleri üzerinden bir inceleme yapılmış ve doğrultudaki örnekler incelenmiş ve günümüze kadar tarihsel süreç değerlendirilmiştir. Çalışmanın temelini oluşturan ve aynı zamanda Jeff Wall’un da benimsediği tablo fotoğraf kavramı, gerçeklik ve fotoğraf üzerinden değerlendirilmiştir. Ayrıca çalışmada özellikle Wall’un ortaya attığı tablo fotoğraf kapsamında, aslında anlık bir enstantane görüntüsüne oldukça uzak olmasına rağmen yine de “belgesele yakın” olarak isimlendirilen fotoğraf yaklaşımı Wall ve örnek çalışmalar ekseninde ele alınıp incelemesi yapılmıştır.